Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

Adam Saqif

Assalamualaikum,

Rupa-rupanya tak update lagi pasal si comel sejak entry yang ni .. Alhamdulillah baby membesar dengan sihat.. Walaupun masa dalam pantang macam tak terurus.. Tapi berjaya jugak habiskan pantang 44 hari tu.. Seksa jugak rupanya.. hehehe.. Baby pun asek nak melekap je.. As first time mother, asyik risau je baby ni cukup minum ke tak.. Kenyang ke.. Asyik la nak melekap je.. Bila baby nangis mula lah tak keruan.. Huhu..

Pejam celik pejam celik dah 2 bulan setengah dah budak baby ni.. Hehe.. Sekejap je.. Minggu depan dah 3 bulan.. Masa dalam pantang dulu sibuk lah cakap cepat lah besar cepat lah besar.. sebab tak larat kan.. apa la mama ni.. hehe.. 

Time pantang haritu memang takde mood nak update blog.. Nama budak baby pun tak announce lagi kat blog ni.. Meh nak perkenalkan budak baby kat blog readers.. 

Ehem.. Ehem.. Testing.. Testing..



Hai aunty semua.. Mama kasi can kat saya nak cerita.. Nama saya Adam Saqif.. Saya lahir masa saya 36 minggu dalam perut mama.. Boring la kat dalam perut mama lama-lama.. Sebab tu saya nak keluar cepat.. tapi bila dah keluar dari perut mama saya rasa macam tak best pulak.. Sebab tu la setiap masa saya selalu nak melekap je dengan mama.. Takut kalau mama tinggalkan saya sorang-sorang.. hehe.. 


Masa 1 bulan berat saya 3 kg.. Mama cakap mama takut sangat berat saya tak naik.. Mama takut saya tak cukup makan..Bila dah 2 bulan berat saya naik 4 kg.. Saya tengok mama happy.. ok la kan.. kalau berat-berat sangat nanti mama saya tak larat pulak nak dukung.. Mama saya tu dah la kerempeng je.. hehe.. Minggu depan nak kene inject 3 bulan.. Harap-harap takde lah sakit sangat kan.. Mama pun tak sabar nak tau berat saya naik berapa kg.. 



Ok la aunty semua.. Mama saya dah suruh stop.. Kacau je mama ni.. Adam baru nak bebel panjang-panjang.. Lepas ni mama kata nanti mama cerita pasal Adam lagi..

Tata~

Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong