Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

Hari Raya Aidilfitri 2016

Hari Raya kami tahun ni sama je macam tahun lepas.. Berempat je lagi.. Ada hati nak tambah lagi tu.. Kot tahun depan berlima pulak.. Eh! Sabo.. Sabo.. Hahaha..

Raya tahun ni belah family mertua aku.. Kita balik raya Kelantan ye anak anak.. Lapan jam perjalanan.. Bertabahlah duduk dalam kereta tu.. Kitorang gerak sekali dengan mertua, last day puasa.. Alhamdulillah jalan tak jem.. Pukul 9 pagi gerak sampai lebih kurang pukul 4 lebih camtu.. Pukul 2 kitorang berenti solat kat masjid mana tah tak ingat.. Nasib baik berenti, Ammar Saif dah meraung raung nak keluar.. Dia bukannya jenis yang suka duduk car seat lama lama.. Bosan katanya.. Haha.. Adam Saqif ok je macam biasa.. Alhamdulillah..

Sampai sana takdan pun nak tolong masak ke ape.. Semua dah tersedia.. Ko tinggal nak makan je.. Kahkahkah.. Dasarrr.. Nasib baiklah aku tolong hidang hidang sikit makanan untuk buka puasa.. Nampaklah sikit macam menantu terpilih.. kannn.. Kitorang buka puasa kat kampung mak mertua aku.. Malam tu kitorang pegi kampung ayah mertua aku pulak.. Tido kat sana.. Takdelah jauh sangat jaraknya.. Dalam 20 minit kot..

Pagi raya budak dua ketul ni mentido sampai pukul 9.. Dedi dia balik dari mesjid baru diorang bangun.. Pastu baru mandi pakai baju raya.. Jubah adam senteng pulak.. Aku suruh dia pakai seluar dia taknak.. Pagi tu masa ramai ramai salam menyalam Adam kemain happy je.. Lepas aku paksa dia pakai seluar sebab nak amek gambar terus dia buat perangai.. Mengamuk tak tentu pasal.. Adehh.. Nyesal aku.. Salah aku jugak dok paksa paksa dia pakai seluar.. Dia taknak.. Sudahnya aku jugak yang kene menanggung protes dia tu sampai petang.. Moral of the story jangan la paksa paksa nanti anak ko hilang mood.. Dengan dengan ko sekali hilang mood.. Huhuhuhu..

Payahnya nak amek gambar budak 2 ketul ni.. Haaa.. korang nampak tak kesentengan jubah Adam tu.. Nyesal aku tak pakaikan seluar dulu.. Baru pakaikan jubah.. 

Ni je gambar yang paling cantik.. Aku nak snap gambar jubah diorang ni.. Tapi semua gambar diorang berdiri semuanya blur.. Stress mak.. 

Beraya kat rumah Opah mama.. Haha.. sesedap je aku bagi nama.. Kakak kepada ayah.. Hehehe.. Cucu dia pun ramai, banyak lah mainan..

Sampai ke tengahari aku berusaha nak amek gambar family.. Tiap tahun mesti kena ada gambar raya kan.. Tahun ni aku kurang berpuas hati sikit lah.. tak berapa cun lah gambar raya tahun ni.. hahaha..

Adam taknak senyum.. 


Cubaan nak suruh Adam & Ammar senyum.. Hahaha.. Adam ni pandai jugak menyakat orang.. Ammar tak paham lagi kot konsep senyum tengok kamera.. Hehe..

Akhirnya.. Ni la kot gambar yang paling cantik sekali.. Boleh lah dari takde.. sob sob..

Ni la family suami aku.. jarang aku letak.. segan lah.. hahaha.. pangggg sikit.. Pakngah & makngah adam/ammar tak sampai lagi time ni..  
Bergambar dengan Tok ayah & Mek sebelah ayah.. Belah mak takde gambar pulak..

Pagi tu raya kampung ayah.. Petang gi beraya kampung mak pulak.. Macam tu lah program raya hari kedua & ketiga.. Gi beraya rumah sedara mara.. (Kalau rajin aku buat entry lain).. Adam Ammar syoklah dapat kutip duit raya.. Hehehhh.. Adam dia ok je ngan orang lain yang dia jarang jumpa.. Tapi mesti kena nampak mami ngan dedi dia.. Ammar pulak memang dia xbagi orang dukung dia.. Tapi kalau kita layan dia, dia suka je.. Ammar suka tegur orang.. Tapi janganlah nak dukung dia.. Hahaha..

Ok lah.. Bye..



Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong