Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

Rezeki Anak-anak

Alhamdulillah.. Berkenaan entry yang aku post haritu PLAY-DOH, aku menang wehh.. Seronoknya tak terkata.. Pertama kali menang.. So, aku macam culture shock jugak lah.. 

Aku dapat email hari Jumaat lepas dari penganjur.. Mula macam excited lah.. Pastu macam terpikir.. Betul ke ni ke tipu.. Hahaha.. Aku tunggu jugak kot ada email dari owner blog Ben Ashaari atau dia nak announce kat blog.. Takde pulak.. Aku pon duk tanya dia.. Dia kata ye le betul la tu.. Dia dah kasi nama kat penganjur.. Mesti En Ben kata aku ni kepoh dok pegi tanya dia.. Sori En Ben.. Saya noob.. Hehehe..

Lepas contact penganjur tu, aku gi amek kat ofis dia petang Isnin.. Adam tidur dalam kereta, dia tak perasan lah mendalah play-doh tu.. Ofis dia kat Centre Point, Bandar Utama, alang alang tu singgah ikea, makan meatball & cuci mata..


- Office Go Comm - tempat aku amek Playdoh
Singgah makan jap kat ikea

Balik tu nak isik barang dalam bonet kereta.. Adam nampak playdoh tu.. Bukan main excited dia.. Tak sempat nak amek video.. Happy sangat dia time tu.. Kalau tunjuk kat rumah dan la nak amek video.. Ini kat tempat parking dia dah perasan.. Aduii.. Takpelah.. Moment happy dia tu aku simpan dalam ingatan je lah..

Adam happy sangat! Dia peluk je kotak play-doh tu sampai lah rumah.. Alhamdulillah.. Rezeki anak..  Ammar pulak buat dek je.. Dia bukannye reti lagi.. Nampak doh tu dia kata yekk.. Yekk.. Tapahape je.. Hahaha..

Saya menang!


Ni lah set yang Adam dapat.. Senang la sikit dia nak belajar ABC kan.. Tapi kita kena buat sama sama dengan dia.. Kalau dia sorang je main memang tak jadi apa lah.. Hehe..


Ada 2 template depan belakang, pen, doh roller, stamp huruf & doh 6 colour


Alhamdulillah.. Terima kasih lagi sekali En Ben Ashaari..



Comments

  1. whoaaa... best nye.. kite slalu gak tengok kelab blog ben ashaari tu.

    boleh join lg ke? ngeeee

    ReplyDelete
  2. Hehee.. tarikh last 12 oct haritu.. satu hari je dia kasi can..
    kebetulan pulak bukak blog dia pagi-pagi.. hehehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong