Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

Adam Saqif dan Gunting Rambut

Susahnyaaaa nak gunting rambut Adam sekarang.. Meraung macam kena dera kalau letak gunting kat rambut dia.. Sampai satu tahap bila aku letak jari kengkonon nak potong rambut dia la kan, pun dia meraung.. Adehh.. kesian pulak.. trauma ke ape tah..

Masalahnya, taktau kenapa dia jadi macam tu.. tak pernah pulak kitorang tergunting telinga dia ke apa ke sampai dia takut camtu sekali.. Sebelum ni ok je.. 

Tapi disebabkan rambut dia dah panjang sangat.. Rimas dah aku nengoknya.. Orang kata rambut Kpop.. aku rasa dah lebih dari Kpop dah.. Aku pun kental kan hati.. Suruh dedi dia potong rambut Adam, tapi pakai mesin cukur la.. Aku tak bekenan sangat kalau botak.. Tapi nak buek camano.. Gunting tak jalan.. Pakai mesin je lah..

Meraung jugak lah dia.. Tapi tak seteruk pakai gunting.. Dedi adam cukurkan rambut dia, aku peluk adam.. Menangis2 la mamat tu.. hehe.. Kesiannn.. Mandi rambut lah mami dia ni...

Rugi plak tak amek gambar.. Sebab takde tukang amek gambar.. Kitorang potong rambut dia kat rumah PIL.. Segan plak aku nak suruh adik ipar aku amekkan gambar.. Hahaha.. Kalau adik sendiri takpe lah..

Budak rambut pendek
Ni lah hasilnya.. Ok la kan.. Tak botak sangat.. Hehehhee..



Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong