Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

TeratakKecil : Pencarian tiles / jubin dapur

Hari Ahad lepas sempat curi masa sikit cari tiles.. Tinggalkan sekejap budak budak kat rumah mak mertua.. Hehe.. Kitorang beli tiles dekat kampung subang je.. Pegi satu kedai je.. Malas nak survey survey..


Kitorang pegi sini.. Kedai Yisheng.. Pilihan tiles dia tak banyak sangat.. Tapi boleh lah.. Mula mula aku cam tak berkenan sangat.. Tapi sebab malas dah nak pikir.. Amek je lah apa yang ada kat situ..

Kitorang plan nak beli tiles untuk lantai 150 keping.. Dinding 50 keping.. Tapi semuanya berubah bila dah sampai sana.. Haha.. Ada satu tiles dinding tu aku laki bini memang bekenan lah.. Tapi bila staff dia cek stok, dia kata ada tinggal 60 keping je kat dalam stor.. Pastu design tu dah discontinued.. Disebabkan kitorang tak berani amek risiko kalau ada tiles yang pecah masa kontraktor pasang nanti.. Terpaksalah pilih design lain.. Pastu yang aku bekenan tu ukuran dia tak sama.. Kena la beli lebih 10 keping.. Tiles utk dinding dah jadi 60 keping.. Nasib baik harga tak mahal sangat..

Kisah tiles lantai plak.. Ada tiles yg aku berkenan dah sold out.. Punya la lama round kat kedai tu nak cari yang berkenan.. Tiba tiba staff dia kata tiles yang sold out tu dah ada.. Baru sampai 1 pallet.. Hehe.. Rezeki.. Bila kitorang dah decide nak amek yang tu tetiba staff tu kata tiles tu yang second grade.. 2nd grade tu maksudnya dia punya cutting tak sama.. So bila nak susun nanti susah.. Takot kontraktor taknak buat sebab leceh.. Adohaiii.. Pening kepala.. Patut la harga dia murah.. Sebab aku nak jugak tiles tu.. Laki aku pun call kontraktor tanya ok ke kalau kitorang beli tiles tu.. Kontraktor cakap ok! Lalalalaaa.. Berbunga hati aku.. 

Lepas pilih tiles.. Aku round round kat situ.. Kedai ni dah buat stail macam Ace hardware.. Semua barang ada.. Alang-alang dah sampai situ kitorang beli sinki dan water tap untuk dapur sekali.. Kedai ni ada buat offer sinki Rubine.. Aku cek kat Lazada, harga offer kedai ni lagi murah.. Apa lagi.. Angkutlah sekali.. Hehe..

Tiles untuk dinding dapur

Tiles untuk lantai


Mula mula macam plan nak amek tiles warna putih sebab aku macam nak buat konsep hitam putih kat dapur.. Tapi ada tiles kaler putih surface dia licin.. Tak sesuai pulak kat dapur.. Takpelah.. Amek kaler lain.. Warna putih nanti aku buat untuk deko deko.. Hehehe..

Ok.. Nanti sambung lagi cerita dapur.. 



Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong