Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

TeratakKecil : Bilik Adam & Ammar

Aku dah start menghias-hias rumah sikit.. Ruang tamu dah siap cat.. Tu yang boleh start masuk barang.. Tapi kali ni aku nak cerita pasal bilik budak dua ketul ni.. Buat masa ni aku jadikan bilik mainan diorang dulu kot sebab diorang still tidur ngan mami dedi dia lagi..

Aku banyak terinspirasi dengan blog Aku Bukan Bidadari.. Deko dia simple dan kene jugak dengan taste aku dan juga budget yang aku ada.. hahhaha.. Ada jugak blog-blog yang lain aku tengok, memang cantik dan menarik.. Tapi ongkosnya pun mahal.. huhuhu.. tunggu lah 10 tahun lagi baru boleh spend lebih sikit kot untuk rumah..

Bilik bilik yang ada kat rumah ni memang tersangat lah kecik.. tak boleh nak letak banyak benda.. kalau letak katil satu pun dah tak boleh letak benda lain.. Master bedroom pun muat set katil queen je.. kalau katil king tak boleh letak meja mekap.. huhu.. takpelah.. bersyukur dengan apa yang ada dakkk.. Jangan banyak komplen.. Kalau nak rumah besar kena usaha cari duit lebih lagi.. hehe..

Ok.. berbalik pada cerita bilik budak-budak ni.. Aku memang dah lama teringin nak cat dinding corak belang-belang tu.. huhuhu.. Aku pilih kaler royal blue & biru cerah sikit.. Biru cerah aku amek lebihan cat master bedroom je..

First step.. Tampal selotape dulu.. Orang panggil tape ni maskintape.. macam ni ke eja dia.. belasah je lah.. Hahaha..


Gigih menampal nih.. siap gaduh-gaduh manja lagi ngan encek suami.. Hahhaha.. Bukan senang nak kasi lurus tu.. Nasib baik buat satu bahagian dinding tu je.. 

Ni lah hasilnya.. Aku cat sendiri tau.. Cantik kan.. Eh!! Puji diri sendiri nampak.. Hahahaha..


Pastu aku tampal sticker kartun haiwan-haiwanan.. Sticker tu beli kat Lazada.. Ok tahan lagi sampai sekarang.. Cuma satu je yang asyik tanggal.. Rumah burung.. Geram betul.. Asyik-asyik nak kena betulkan..


Tu je lah.. Tak banyak benda pun aku boleh buat kat bilik ni.. Letak rak kallax satu ngan laci satu pun dah penuh.. tak muat dah nak letak katil.. Pening kepala camne aku nak susun.. Tu kemudian fikir.. Sekarang diorang tido ngan mami dedi lagi.. Hehe..

Ok dah, bye-bye..


Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong