Amni Safiyyah 10 bulan

Image
Assalamualaikum semua, Ada ke lagi pembaca blog ni.. Lama dah tak mengarang.. Mood ke laut dalam.. Tapi sayang sangat banyak cerita-cerita best tak dapat di simpan untuk tatapan memori.. Dah le aku ni pelupa.. Sayang kalau tak abadikan kat sini.. Ok.. Nak start cerita pasal anak dara ku seorang tu.. Bulan 1 lepas, dah 10 bulan dah dia.. Ya ALLAH... Cepatnya masa berlalu.. tak terkejar rasanya.. Anak-anak pun rasa macam cepat je membesar..  Achievement Amni sekarang ni, dah pandai merangkak.. Yayyy!! So, sekarang takleh pakaikan dia skirt.. kesian susah nak merangkak, asyik tersangkut je.. Naik tangga pun dah lepas.. Advance betul budak ni.. Mulut tu memang potpetpotpet je lahhh.. First word dia nak tau ape.. 'Abang''.. Hahaha.. Bukannya mami ke dedi ke.. Tapi Abang.. aduyaiiii.. Tapi dia panggil cengini lah 'Abaaaa'... 'Äbaaaaa'.. Comel sangat! Mami pun dah ada bunyik sikit.. Sekarang 'Ma.. 'Ma.. Kadang-kadang 'Amaaaa.. amaaaa pu

Durian

Kalau korang nak tau aku ni Hantu Durian.. Hahaha.. gila ke ape mengaku diri sendiri hantu.. Heheh.. Kalau nampak durian depan mata memang aku takkan lepaskan.. Boleh makan dua biji sekaligus.. Tapi lain pulak dengan encek suami, dia makan je durian tapi takde la sehantu macam aku.. Kalau aku dua biji, dia dua ulas je..

Hehhh.. Mesti korang kata bosannya la cerita pasal laki bini suka makan deghian ke tak.. Hahaha.. Yang aku nak cerita sebenarnya, anak aku yang dua ketul tu puunnn Hantu Durian jugak! Heeee.. Geng mami.. sep! sep! Ammar yang tak suka makan manis tu pun dia boleh suka deghian.. Sedaaaap.. dia cakap..

Baru-baru ni je pun aku bagi diorang try makan.. Saje nak test.. Sekalinya suka pulak.. Pulak tu jenis spesis macam aku ni, tak boleh nampak durian.. Kalau nampak mesti kena makan.. Ada satu hari tu ammar sakit perut, so aku tak bagi la dia makan durian.. Siap makan sorok-sorok dari dia.. Tak bagi dia pegi dapur.. Hehe.. Kesian betul..

Adam pun sama.. Suka sangat.. First time tu dia tak pandai nak makan lagi.. Ammar pun kena suap je.. Ni dah berkali-kali makan, dah pandai pegang sendiri dah.. Tapi mesti kena monitor la kan takut tertelan bijik pulak.. 

Adam sekali makan ada la dalam 5 ulas.. Ammar pun lebih kurang jugak.. Risau jugak aku takut badan diorang panas.. Untuk budak setahun setengah & 3 tahun makan 5 ulas tu dah dikira banyak la kan.. Lepas habis makan tu aku paksa la diorang minum air masak banyak-banyak.. Alhamdulillah so far ok.. 

Haaaa.. Nampak tu.. Kemain dua beradik mengadap deghian..

Tu je la nak cerita pasal durian.. Taktau nak tulis tajuk ape.. jangan korang ingat aku nak cerita asal usul durian pulak.. Hahaha.. ok, bye.. 



Comments

Popular posts from this blog

TeratakKecil : Rumput Mutiara (Pearl Grass), Sungai Buloh

First check up @ Putra Medical Centre Sg Buloh (PMC)

KPMC, Puchong